Kjøpsvilkår



Fraktpriser: Her betaler man KUN det vi må betale I.h.h.t. våre avtaler med Posten og Bring, og ingen ekstra skjulte gebyrer.

Betingelser og garantier fra aurus.no

  • Salg kan skje til forhandlere samt private kunder og bedrifter som sluttbrukere.
  • Det er lagt inn priser som viser både ekskl. og  inkl. mva. men ekskl. fraktkostnader, med mindre annet uttrykkelig er nevnt. 
  • Prisene som vises på web side er inkludert MVA.
  • Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører og feilprising.
  • Alle bestillinger vil bli bekreftet straks aurus har mottatt bestillingen fra kunden.
  • Har vi varen på lager, vil pakken som oftest bli sendt dagen etter at ordren er mottatt av oss 
  • (Dette gjelder ikke i helger).
  • Dersom varen må bestilles, eller er på vei inn til lager, vil du bli kontaktet med nærmere opplysninger om dette.
  • Vi gjør alltid vårt ytterste for at du skal få varen din så raskt som mulig.
  •  Mange av våre pakker sendes med Posten, og tar vi ikke ansvar for hindringer de måtte oppleve i forbindelse med levering.
  • Når pakken sendes fra oss vil du motta en e-mail med sporingsnummer slik at du kan følge pakken til ditt postkontor.
  • Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger, feilprising og lagersituasjon.
  • Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende.
  • Reklamasjonsrett er for å sikre forbruker mot feil som har oppstått under produksjon, og er regulert i lovverket.
  • Vår intensjon er å ha de beste kontaktene hos våre leverandører og produsenter og for øvrig riktige samarbeidspartnere 
  • slik at du opplever aurus som en oversiktlig og fordelaktig nettbutikk hvor det er enkelt og samtidig trygt å handle.
  • Dersom pakken er skadet ved mottak er det kunden sin plikt å ta opp dette med transportøren.
  • Dersom det oppstår feilsendinger er du som kunde ansvarlig for produktet og å  følge de returregler som blir gitt.
  • Dersom ikke det blir gjort kan vi belaste deg for de kostnader dette medfører.

Kjøpsvilkår / Betingelser

  • Garanti gis av produsent, distributør eller forhandler og gjelder alle feil på produktet som ikke er utøvet av 
  • bruker med vilje eller uaktsomhet.
  • Hvis skade oppstår som følge av ukyndig eller feilaktig behandling eller hvis betalingsbetingelsene ikke er 
  • oppfylt bortfaller enhver garanti/reklamasjonsrett.
  • Vannskade, støt eller annen form for ytre skade er også å betrakte som ukyndig bruk. Derfor vil dette ikke dekkes av garanti.
  • Garanti/reklamasjon behandles i henhold til Kjøpsloven. For alle produkter gjelder 14 dager full angrerett 
  • etter mottak av varen Dersom du skulle angre på ditt kjøp hos oss, er det Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor 
  • fast utsalgssted som gjelder.
  • For at du som kunde skal kunne gjøre angreretten gjeldene, må du oppfylle de krav som gjelder;
  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp og ikke ved kjøp av /til firmaer (jf Angrerettloven § 6, punkt e)
  • Angreretten gjelder ikke (jf. Angrerettloven § 12);
  • Dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes 
  • uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.
  • Varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake.
  • Varer som raskt forringes fysisk. Dersom avtalen er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg 
  • (f.eks. postordresalg, internettsalg og tv-shopping) må kjøper bære returkostnadene selv, med mindre selgeren har misligholdt avtalen 
  • eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.
  • Dersom varen er tatt i bruk av kunden kan ikke angreretten påkreves. Er varen brukt og den derfor blir 
  • avvist som angrerett, vil kunden bli belastet med et gebyr på min. 300,- eks. mva.
  • Alle returer skal avtales med oss på forhånd. Etter avtalt retur skal varen/e returneres innen rimelig 
  • tid,  senest 14 dager etter avtalt retur.
  • Dersom varen er sendt uten avtale og dette påfører oss kostnader, må kostnadene dekkes av kunden.
  • Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
  • Dersom produktet ikke er pakket forsvarlig inn og dette har nedført skader på produktet, må dette dekkes av kunden.
  • Dersom pakken er skadet ved mottak, er det kunden sin plikt å ta dette opp med transportøren.
  • Ved uavhentede pakker vil kunden bli belastet for minimum kr. 300,- + mva. for porto tilbake til 
  • oss samt håndtering av produktet.
  • Dette gjelder og dersom pakken bare blir snudd på posten og det ikke er betalt for frakt tilbake til oss.
  • Ved uavhentede pakker som blir sendt i postoppkrav som kommer i retur oss blir 
  • det belastet min. kr. 400,- + mva.  

Vi henter ikke pakker som er sendt i oppkrav.